Navigation auf uzh.ch
Gräfin von Bernstorff, A., & Menges, J. I. 2016. Damit die Stimmung stimmt – wie Manager die Gefühle ihrer Mitarbeiter beeinflussen können [Getting in the mood - how managers can influence the feelings of their employees] Wirtschaftspsychologie aktuell, 3. DOI
Fliegauf, M. T., & Menges, J. I. 2011. Führung in Wirtschaft und Politik: Analogfähig oder unverträglich? [Corporate and political leadership: Analogs or contraries?] Zeitschrift für Politikberatung, 3: 99-108. DOI PDF (PDF, 991 KB)
Menges, J. I., Horn, H., & Kabath, J. 2011. Mehr Mut zur Vision [Dare to have a vision]. Personalwirtschaft, 1: 34-35. DOI
Menges, J. I., & Bruch, H. 2008. Negative Emotionen in Krisenzeiten konstruktiv nutzen: Grundzüge einer problemorientierten Führung [Using negative emotions during crises constructively: A conception of problem-oriented leadership]. Personalführung, 7: 50-59. Manuscript received German Study Award. DOI PDF (PDF, 564 KB)
Bruch, H., & Menges, J. I. 2007. Stärke im Personalmanagement zahlt sich aus [A strong human resource management pays off]. Personalwirtschaft, 3: 36-39. DOI
Bruch, H., & Menges, J. I. 2007. Strategische Personalarbeit zahlt sich aus [Strategic personnel work pays off]. Unternehmer Edition, 1: 70-72.
Bruch, H., & Menges, J. I. 2006. Mit Strategie zu mehr Attraktivität [With strategy to more attractivity]. Personalwirtschaft, 8: 32-34. DOI
Menges, J. I., Ebersbach, L., & Welling, C. 2008. Erfolgsfaktor Emotionales Kapital: Menschen begeistern, Ziele erreichen [Emotional capital, a success factor: Inspire people, reach goals]. Bern: Haupt Verlag.
Purchase
Menz, M., Ebersbach, L., & Menges, J. I. 2007. Mergers & Acquisitions: Von der Strategie zur Integration [Mergers & acquistions: From strategy to integration]. Bern: Haupt Verlag.
Purchase
Bruch, H., Schudy, C., Menges, J. I. 2009. Die besten Arbeitgeber im deutschen Mittelstand [The best employers among SMEs in Germany]. In W. Clement & H. Bruch (Eds.), TOP JOB 2009: 6-27. Heidelberg: Redline Wirtschaft.
Menges, J. I. 2008. Der kompetente Umgang mit Emotionen: Organisationale emotionale Intelligenz [The competent management of emotions: Organizational emotional intelligence]. In J. I. Menges, L. Ebersbach, & C. Welling (Eds.), Erfolgsfaktor Emotionales Kapital: Menschen begeistern, Ziele erreichen: 91-102 [Success factor emotional capital: Inspire people, reach goals]. Bern: Haupt Verlag.
Menges, J. I., & Ebersbach, L. 2008. Die Bedeutung von Emotionen und emotionalem Kapital im internen und externen Unternehmenskontext [The relevance of emotions and emotional capital in the internal and external corporate context]. In J. I. Menges, L. Ebersbach, & C. Welling (Eds.), Erfolgsfaktor Emotionales Kapital: Menschen begeistern, Ziele erreichen: 21-44 [Success factor emotional capital: Inspire people, reach goals]. Bern: Haupt Verlag.
Menges, J., Ebersbach, L., & Welling, C. 2008. Emotionales Kapital: Einführung und Überblick [Emotional capital: Introduction and overview]. In J. I. Menges, L. Ebersbach, & C. Welling (Eds.), Erfolgsfaktor Emotionales Kapital: Menschen begeistern, Ziele erreichen: 13-20 [Success factor emotional capital: Inspire people, reach goals]. Bern: Haupt Verlag.
Bruch, H. & Menges, J. I. 2008. Von emotionalem Kapital zu organisationaler Energie [From emotional capital to organizational energy]. In J. I. Menges, L. Ebersbach, & C. Welling (Eds.), Erfolgsfaktor Emotionales Kapital: Menschen begeistern, Ziele erreichen: 137-152 [Success factor emotional capital: Inspire people, reach goals]. Bern: Haupt Verlag.
Bruch, H., Menges, J. I., & Schudy, C. 2008. Die besten Arbeitgeber im deutschen Mittelstand [The best employers among SMEs in Germany]. In W. Clement & H. Bruch (Eds.), TOP JOB 2008: 6-27. Heidelberg: Redline Wirtschaft.
Bruch, H., & Menges, J. I. 2007. Strategisches Personalmanagement: Analyse und praktische Hinweise für Planung, Aufbau und Weiterentwicklung von Personalarbeit in KMU [Strategic human resource management: Analysis and practical advice for planing, configuration and improvement of personnel management in SMEs]. In J. A. Meyer (Ed.), Jahrbuch der KMU-Forschung und -praxis 2007: 243-261 [Yearbook of SME research and practise 2007]. München: Vahlen. DOI
Bruch, H., & Menges, J. I. 2007. Die besten Arbeitgeber im deutschen Mittelstand [The best employers among SMEs in Germany]. In W. Clement & H. Bruch (Eds.), TOP JOB 2007: 6-27. Heidelberg: Redline Wirtschaft.
Bruch, H., Menges, J. I., & Boesche, A. 2007. Wie erfolgreiche Unternehmen mit Energie Kunden begeistern [How successful companies inspire customers through energy]. In IM Marketing Forum (Eds.), Jahrbuch Kunde im Fokus: 72-75 [Yearbook customer in focus]. Ettlingen: Kraft Druck und Verlag.
Menz, M., Menges, J. I., & Ebersbach, L. 2007. Mergers & Acquisitions - Von der Strategie zur Integration [M&A: From strategy to integration]. In M. Menz, L. Ebersbach, & J. I. Menges (Eds.). Mergers & Acquisitions: Von der Strategie zur Integration: 11-27 [Mergers & acquistions: From strategy to integration]. Bern: Haupt.
Fliegauf, M. T. & Menges, J. I. 2011. Politische Führung braucht mehr Demokratie [Political leadership needs more democracy]. Financial Times Deutschland, 21.12.2011, 24.
Regier, T., et al. 2011 Economy Foresight 2030. Manager Magazin, October issue.
Menges, J. I. & Novy, L. 2010. Merkel fördert die Europa-Agonie [Merkel fosters Europa agony]. Financial Times Deutschland, 20.07.2010, 24.
Menges, J. I. 2010. Mächtig ohnmächtig: Obama und die Ölpest [Powerfully powerless: Obama and the oil spill]. The European, 16.06.2010. >DOI >PDF
FAIR USE STATEMENT: We provide electronic versions of our publications solely as a professional courtesy in order to ensure timely dissemination of academic work for the purpose of individual, non-commercial usage. Copyright and all rights inherent and associated reside with the respective copyright holders, as stated in each publication. These files may not be re-posted without the explicit permission of the copyright holders.